Cum să găseşti jobul potrivit | Portal HR (preluare)


Iata un articol al Career  Advisor care mie mi-a placut mult: Cum să găseşti jobul potrivit | Portal HR.

Dacă la prima citire titlul pare să ofere o reţetă rapidă şi de succes, vă atenţionăm că nu o să se întâmple niciun miracol peste noapte. E nevoie de muncă, răbdare, perseverenţă, dar şi anumite circumstanţe fericite care să te ajute să obţii jobul potrivit.

Cu siguranţă, foarte mulţi dintre voi se găsesc în căutarea unui nou job, fie din cauza unor restructurări sau concedieri, fie pentru că pur și simplu vă doriți o nouă oportunitate profesională. Indiferent de motiv, situaţia este (sau are potențial să devină) neplăcută iar perioada căutării pare a fi extrem de lungă, dificilă şi adesea stresantă.

Interviul HBR pe care vi-l recomandăm astăzi aduce în discuţie câteva aspecte utile tuturor celor care se află în căutarea unui nou job, dar nu a oricărui job ci a unui job potrivit cu aşteptările, abilităţile şi zona lor de interes profesional. Jodi Glickman, invitata HBR, este membru fondator al companiei de comunicare şi training Great on the job și vorbește despre modalităţile de a găsi un job , dar şi despre cum să ai în vedere anumite oportunităţi de carieră înainte de a începe căutarea efectivă.JodiGlickman oferă în interviu, alături de câteva exemple concrete, anumite idei de carieră ce pot fi utile şi inspiraţionale persoanelor aflate într-un impas profesional.

Identifică atât punctele tale forte cât şi punctele slabe. Este important să ştii ce anume îţi place, care este domeniul vizat, care sunt ariile unde excelezi, dar şi pentru ce îţi cer oamenii sfatul. Descoperă atât punctele forte cât şi punctele slabe, pune-le în balanţă, apoi gândeşte-te la nevoile tale financiare reale, dar şi la obiectivele profesionale. Este, de asemenea, util să fii realist şi să ai în vedere aşteptările financiare pentru a găsi oportunităţi de carieră care să te ajute în acest sens.

Găseşte abilităţi transferabile în alte domenii. De cele mai multe ori, oamenii sunt blocaţi sau setaţi pe anumite poziţii, însă identificarea şi găsirea unor abilităţi transferabile de la o industrie la alta pot conduce către un job potrivit. Se recomandă să faci un pas înapoi şi să te gândeşti ce anume te recomandă pentru jobul dorit şi să descoperi care sunt abilităţile transferabile. De exemplu, o persoană care lucrează bine cu cifrele, însă este atentă la detalii şi a lucrat mult timp ca analist financiar, poate face ceva complet diferit, atâta vreme cât include atenţia la detalii

Visează, dar rămâi ancorat în realitate. 

  • Căutarea unui job dorit implică multe vise şi aspiraţii, însă acestea trebuie transpuse în realitatea curentă pentru a nu deveni prea expus riscului de a visa prea mult. Autoarea recomandă 50% din timp dedicat părţii idealiste şi cealaltă parte de 50% pentru investirea în oportunităţi realiste care să conducă la atingerea scopului propus.

Acordă-ţi un interval de timp. De cele mai multe ori, situaţia este diferită de la caz la caz, însă trebuie să ştii exact unde te găseşti din punct de vedere financiar în momentul căutării unui job. Acordă-ţi o anumită perioadă de timp şi dacă într-un interval de 3 luni nu găseşti exact ceea ce cauţi, este indicat să accepţi o poziţie conexă cu ceea îşi doreşti, dar şi cu ce ştii tu să faci. Astfel, dai o şansă visului tău.

Anunţurile de angajare au doar rol informativ. Din punctul de vedere al intervievatei, rolul anunţurilor de angajare pe parcursul procesului de căutare a unui job este unul minimal, deoarece majoritatea pozițiilor vacante “se completează” prin intermediul oamenilor pe care îi cunoşti şi prin networking constant. Anunţurile de angajare reprezintă doar o bază teoretică şi informativă cu privire la companiile vizate, detalii despre cerinţele şi calificările cerute, urmând ca fiecare să contacteze şi să abordeze direct compania prin trimiterea unui CV.

Networking-ul este esențial. Intră în contact cu oamenii din reţeaua ta profesională, dar şi din cercul de prieteni. Află ce fac oamenii, unde lucrează, ce le place, fii informat şi comportă-te ca un fel de detectiv când vorbeşti cu ei pentru a descoperi lucruri care te interesează. Astfel poţi afla informaţii despre noi poziţii vacante şi poţi lua legătura cu un om cheie din organizaţie pentru mai multe detalii. Este important să ştii ce anume vrei să afli, să pui întrebările potrivite şi să primeşti răspunsurile care te interesează, pentru a nu pierde timpul unei alte persoane în mod inutil.

Caută resurse de carieră. Dacă consideri că ai nevoie de părerea unui consilier în carieră, însă nu îţi poţi permite financiar, este recomandat să apelezi la mediul online şi să găseşti foarte multe resurse care te pot ajuta. Pentru că informaţia din spaţiul online poate fi adesea copleşitoare, este util să cauţi doar câteva site-uri de carieră sau site-uri de coaching, să le urmăreşti, să descarci diferite instrumente gratis şi să descoperi și alte informaţii utile.

Pentru mai multe recomandări şi exemple oferite, vă recomandăm ascultarea întregului interviu de pe HBR: How to Get the Right Job

Autor: Career Advisor

Advertisements

2 Comments (+add yours?)

  1. Andreea Calin
    Feb 25, 2013 @ 07:21:41

    Buna ziua, inainte de a prelua un articol integral de pe site-ul PortalHR ar fi fost corect sa ne cereti acordul. Am rugamintea sa nu mai faceti acest lucru decat cu acordul nostru. Multumesc, Andreea Calin

    Like

    • Adorada
      Aug 10, 2013 @ 11:47:31

      Buna ziua.
      Aveti perfecta dreptate! Imi cer mii de scuze ca v-am facut reclama in mod gratuit, promovandu-va imaginea si, mai ales, punand inca de la inceputul post-ului toate coordonatele sursei. Imi cer scuze, de asemenea, ca am apreciat Portal HR, fara a va cere acordul.
      Repet, aveti dreptate. Nu se va mai intampla.
      Cu respect,
      Psihosociolog Dodo Tecaru

      Like

%d bloggers like this: